29 Okt 2020

REDHA DENGAN KETENTUAN ILAHI


🤲🏻Ya Allah... dalam kegembiraan menerima khabar pembukaan umrah bagi orang luar negara, ramai rupanya yang berdukacita😞. 

Berduka di atas ketetapan umur yang menjadi penghalang antara diri mereka dengan dua kota cinta🕋🕌.

🤲🏻Ya Allah... kerinduan pada Tanah Suci ini bukanlah suatu gurauan, ia merupakan 

suatu perasaan yang tidak boleh ditahan, terkadang hanya air mata yang bisa berbicara, mengungkapkan segala luahan yang terbuku di dada.

🤲🏻Ya Allah... bantu mereka untuk sentiasa bersyukur dan redha di atas ketentuan-Mu Tuhan, berikan kepada mereka kesabaran dan kekuatan untuk menanggung perasaan rindu pada kedua Tanah Haram. 

🤲🏻Ya Allah... permudahkan bakal para tetamu-Mu yang tidak lama lagi akan membanjiri dataran Masjidil Haram dan Masjidin Nabawi dan janganlah Engkau susahkan, jadikan umrah mereka kali ini umrah yang teristimewa.

🤲🏻Ya Allah... peliharalah para tetamu-Mu dari sebarang musibah dan jangkitan virus corona yang mengganas merebak ke seluruh dunia.

🤲🏻Ya Allah... akhirilah ujian pandemik yang melanda dunia ini agar dunia sejahtera kembali, hapuskanlah wabak Covid-19 agar setiap hamba-Mu dapat menikmati beribadah di Tanah Suci-Mu, tidak kira umur, dan tidak kira waktu.

Jemputlah mereka semua, ya Allah...🤲🏻

Jemputlah mereka semua, ya Allah...🤲🏻

Jemputlah mereka semua, ya Allah...🤲🏻

…dari Makkah.


Kredit : Penulis Kenangan Terindah, 

Selasa, 27 Oktober 2020M / 10 Rabi’ul Awwal 1442H.




Tiada ulasan:

Kawasan Tanah Perkuburan Jannatul Baqi, Madinah

Kawasan Tanah Perkuburan Jannatul Baqi, Madinah Rujukan lokasi tanah perkuburan sebagai panduan semua Kredit : Penulis