6 Ogo 2020

“MAMPUKAH KAU KASI MAKAN BINIMU ? “

Ni ayat sentap yang dilemparkan kepada ku sehingga sampai ke lubuk hati dan amat terasa sampai sekarang belum hilang walaupun sudah belasan tahun kahwin.

Apakan tidaknya baru saja kahwin dah mendapat kritikan yang very deep sehingga membuatkan ku down sangat. Alhamdulillah beberapa hari lalu aku terdengar ungkapan Dr. Azizan Osman yg mengatakan “Kritikan adalah emas”.

Bila aku kaitkan balik dengan cerita aku ni, memang benar. Aku ambil kritikan itu sebagai emas. Aku bekerja keras dan komited sehingga sekarang aku masih mampu beri makan, belikan pakaian, sediakan tempat tinggal, belikan kereta, bawa isteri pergi umrah dan macam2 lagi.

Jadi jangan kita anggap orang yg kritik kita sebagai musuh sebaiknya anggap dia macam doktor yang mau bagi ubat injection. Memang sakit sikit mcm kena gigit semut saja tu bah hahaha. Tapi lepas tu sihat alhamdulillah. Itu lah emasnya, kau dapat beri lebih dari makan. Rezeki datang dari Allah, kita usaha sebaik mungkin insyaAllah pasti ada jalan. Man Jadda Wa Jadda

Mulai sekarang kita perlu ubah cara kita melihat sesuatu. Kritikan, kutukan walaupun ia negatif pada pandangan umum tapi kita mesti lihat secara positif. Kesanya kita akan terus positif.

Semoga cerita ini bermanfaat dan menginspirasikan kita semua.

Memandangkan tajuknya Makan maka admin letak gambar  makanan yang aku makan masa di King Cross, UK. Sodapnyeeeeeee..hahaha jangan marah.

Nak admin share lagi jom sertai

https://t.me/tawauakupergiumrah

https://www.facebook.com/groups/226765098777592/?ref=share

#daftarandalusiatawau

 #tawau #kunak #lahaddatu #semporna #kalabakan



Tiada ulasan:

Kawasan Tanah Perkuburan Jannatul Baqi, Madinah

Kawasan Tanah Perkuburan Jannatul Baqi, Madinah Rujukan lokasi tanah perkuburan sebagai panduan semua Kredit : Penulis